onsdag, januari 10, 2007

Onsdag- ledig dag

Jag har varit ledig idag. Somnade efter 4 i natt/morse o vaknade med ett ryck kl 8. Gick upp, segt, duschade o käkade en macka och drack lite mjölk. 9:30 bar det iväg till "Fungera" för årets första tränings pass. 15 min på löpbandet, varför heter det så jag går ju på det... :-) Nåväl, detta band och några maskiner avsedda att hjälpa mig öka min styrka, rörlighet och uthållighet samt i övrigt vara hälso främjande.
Här finns inga eller väldigt få "COOLA" typer. I stort sett alla kommer från sjukgymnastiken två våningar upp och är idag överslussade till friskvården och egen träning. Det som utmärker det hela är enkelheten , öppenheten och skratten. Det är kul. Själv tillhör jag det yngre gardet, onekligen, men man lär väl sig altlid ngt av "dom gammla" *hehe*
Efter träningen vart det lunch och shopping på coop, hämtade sonen kl 15 och hade turen att få åka bil hem då regnet stod som spön i backen. Jag som glatt SMS:at att vi inte hade varken blåst eller regn i dag. Ja det gällde väl fram till kl 11 i fm kasnke. :-P
Nu på em o kvällen vill man inte ens tänka tanken "gå ut" man blir dyblöt bara av att öppna ett fönster eller en dörr. *håller mig inne*
Nä nu ska det lagas mat. Blir lite sen middag idag.

/Kram

~Zirie

Inga kommentarer: