fredag, januari 12, 2007

Jag sov hela dagen igår.

klev inte ur sängen förrän efter 16. Mn då hade å andra sidan huvudvärken släppt vilket ju faktistk var avsikten med att gå tillbaka till sängen.
Fredagen har spenderats i sonens sällskap, en mycket förkyld son som är rastlös som få men så trött mellan varven. Övertygade honom om att barn och vuxna som är förkylda behöver vila så vid 15 tiden la vi oss på sängen och lyssnade på en avslappningsskiva för barn. efter halva sa sonen surt: "Jag vill inte höra på den här jäkla skit sagan."
Men tillslut kopplade även han av. 1 timma tog skivan o sista 10 min hade sonen rejält med myror i benen. Fast han säger att han inte somnat så tror jag bestämt han fick sig en halvtimmas sömn ialla fall. Det behövde vi, båda två.

Fredagkväll läste jag att det var, vad gör man en fredag kväll? After work?
Nä, hemma, packar lite av sonens grejer kanske. Kollar igenom lite kläder.... om någon ringer o säger "hej... jag kommer o hämtar dig strax... vi hittar på nåt" så hänger jag på men dessvärre är det inte riktigt inspirationsrikt från min egen sida. :-)

I morgon är det lördag. Är prinsen frisk då blir det nog några timmar på Universeum.

/k

~Zirie

Inga kommentarer: